دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

گزارش ابرآروان از نوروز ۱۴۰۴، غذای خانگی بیش‌تر و به جست‌وجوی کار!


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ارتباطات آروان‌کلاد، تحلیل آروان از روند ترافیکی پلتفرم‌های مختلف و رفتار کاربران سرویس‌های آنلاین که ترافیک آن‌ها از زیرساخت‌های آروان عبور می‌کنند نشان می‌دهد که نوروز ۱۴۰۴، کاربران بیش‌تر درگیر پخت‌وپز خانگی شدند و سفارش آنلاین کم‌تری داشتند، تاثیر تعطیلات بر تاکسی‌های اینترنتی هم کاهشی بوده است اما پلتفرم‌های کاریابی گوی سبقت را پس از تعطیلات ربودند.

پلتفرم محبوب روزهای نوروزی، مربوط به پلتفرم‌های گردشگری بودند که با یک روند ثابت، مورد استقبال بودند و نوروز را سپری کردند و افزایش ترافیکی ۱.۵ برابری‌شان پیش از عید را توانستند در تمام تعطیلات حفظ کنند.

افت ترافیکی ۱.۵ برابری پلتفرم‌های آنلاین سفارش غذا

ترکیب آمار ترافیکی پلتفرم‌های سفارش آنلاین غذا نشان می‌دهد پس از روزهای اوج این پلتفرم‌ها در روزهای پایانی مشرف به تعطیلات نوروز، اقبال کاربران به سفارش آنلاین غذا در تعطیلات با افت ترافیکی محسوسی همراه بوده، به‌طوری که ترافیک این پلتفرم‌ها با کاهش یک و نیم‌برابری نسبت به روزهای اوج مواجه بوده است؛ روزهایی که احتمالاً با پخت‌وپز خانگی نوروزی سپری شدند.

گزارش ابرآروان از نوروز ۱۴۰۴، غذای خانگی بیش‌تر و به جست‌وجوی کار!نوروز ۱۴۰۴، غذای خانگی بیش‌تر و به جست‌وجوی کار!

اوج‌گیری سه‌برابری ترافیک تاکسی‌های اینترنتی پیش از نوروز

تاکسی‌های اینترنتی بیش‌ترین ترافیک خود را با یک آمار سه برابری در روزهای پایانی سال از ۲۶ تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۳ تجربه کردند. این روند با آغاز سال نو روندی کاهشی داشته و با یک روند تقریبی ثابت در ایام نوروز به یک‌هشتم کاهش پیدا کرده است.

با آغاز رسمی روزهای کاری در ۱۶ فروردین، این روند ترافیکی کم‌کم رو به افزایش گذاشته است.

گزارش ابرآروان از نوروز ۱۴۰۴، غذای خانگی بیش‌تر و به جست‌وجوی کار!نوروز ۱۴۰۴، غذای خانگی بیش‌تر و به جست‌وجوی کار!

خداحافظی با خوشی‌های نوروزی و بازگشت به کاریابی

ترکیب ترافیک پلتفرم‌های کاریابی نشان می‌دهد، کاربران پس از تعطیلات نوروزی و به‌ محض بازگشت به روال معمول کاری، به جست‌وجوی کار برای سال جدید رفته‌اند. به‌طوری که ترافیک این پلتفرم‌ها به ۴.۵ برابر نسبت به ترافیک معمول افزایش یافته است.


منبع خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا