نمایش تبلیغات در «تردز» آغاز شد
ارتباط فردا: آدام موسری، مدیر اینستاگرام، روز جمعه، در پستی، ضمن آزمایشی خواندن این اقدام، اعلام کرد تبلیغات، مربوط به تعدادی از برندها خواهد بود و در ابتدا، فقط در آمریکا و ژاپن نمایش داده میشوند.
موسری در این پلتفرم نوشت: متا قبل از گسترش نمایش تبلیغات، به دقت این آزمایش را زیر نظر خواهد گرفت و هدف، نمایش تبلیغات در «تردز»، به شکلی است که آنها به عنوان محتوای طبیعی، جالب به نظر برسند.
تیم اینستاگرام شرکت متا، «تردز» را که شبیه شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) است، در اواسط سال ۲۰۲۳ راه اندازی کرد تا کاربرانی را که پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، از این پلتفرم فراری شده بودند، جذب کند. «تردز» ماههاست که به دنبال نمایش تبلیغات است اما برای گسترش پایگاه کاربرانش، تاکنون از این اقدام خودداری کرده بود. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در آن زمان گفته بود «تردز»، ماهانه ۳۰۰ میلیون کاربر و بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر روزانه فعال دارد.
هنوز پتانسیل درآمد تبلیغاتی «تردز» در بلندمدت، مشخص نیست اما این سرویس از تبلیغات کنندگان فعلی متا و تواناییاش برای نمایش هدفمند تبلیغات برای کاربران، بهره میبرد. توییتر هرگز موفق نشد کسب و کار تبلیغات عظیم مشابه متا در فیسبوک و اینستاگرام را ایجاد کند.
درآمد توییتر در اوج خود در سال ۲۰۲۱، حدود ۵.۱ میلیارد دلار بود. درآمد جهانی متا در سال ۲۰۲۴، حدود ۱۶۳ میلیارد دلار برآورد شده است؛ بنابراین، «تردز» احتمالا بخش کوچکی از کسب و کار این شرکت خواهد بود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، متا نسبت به چشم انداز رشد برای «تردز»، مشتاق بوده است. سوزان لی، مدیرمالی این شرکت، اکتبر گذشته، به خبرنگاران گفت: جمعیت کاربران این شبکه اجتماعی، به خصوص در آمریکا و ژاپن، رو به رشد بوده است.
انتهای پیام
منبع: خبرگزاری ایسنا